4 powody, dla których nie należy projektować stron internetowych z gotowymi motywami

9 maja 2022

Aby zaoszczędzić pieniądze, warto skorzystać z gotowego motywu, zamiast zatrudniać programistę do stworzenia nowego projektu witryny firmowej. Większość popularnych systemów zarządzania treścią, takich jak WordPress czy Joomla, umożliwia łatwe znalezienie pięknego gotowego projektu.

Pamiętaj jednak, aby rozważyć wszystkie alternatywy przed zakupem gotowego motywu WordPress. Przy ustalaniu, czy zaprojektować własny motyw CMS, kupić motyw WordPress premium, czy wykorzystać gotowy motyw Drupal, spójrzmy na kilka zmiennych, które należy wziąć pod uwagę.

Poniżej znajdują się powody, dla których projektowanie witryny z gotowych motywów jest prawdopodobnie złym pomysłem:

Brak funkcji, których możesz wymagać

Funkcje zapewniane przez motyw WordPress będą prawdopodobnie pierwszym czynnikiem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Masz ogólny pomysł na to, jak chcesz, aby wyglądała strona i jak chcesz, aby funkcjonowała. Dzięki szerokiej gamie opcji dostępnych na rynku motywów można znaleźć wszystko, od podstawowych definicji regionów i opcji dostosowywania do w pełni funkcjonalne kreatory stron z SEO zintegrowanym bezpośrednio w nich. Wybór motywu, który spełnia Twoje potrzeby, jest istotną kwestią.

Podczas gdy motyw może mieć wszystkie możliwości, których potrzebujesz, wybór układu może nie odpowiadać Twojemu gustowi. Twój ulubiony motyw może mieć zbyt wiele opcji, których nigdy nie użyjesz. Znalezienie gotowego motywu dla witryny WordPress, który prawidłowo spełnia Twoje potrzeby, może być czasochłonnym i nieprzyjemnym przedsięwzięciem. Na szczęście możesz zlecić to zadanie grafikom z renomowanej firmy, takiej jak Brandripe i uzyskać pomoc w zaprojektowaniu idealnej strony.

Projekt Twojej strony nie będzie unikalny

Dobrze by było, gdybyś unikał gotowych szablonów z tego prostego powodu, że żadne dwa projekty nigdy nie będą takie same. Twórcy motywów WordPress zarabiają pieniądze, sprzedając motywy po niskiej cenie i masowo. Jest to problem, ponieważ oznacza to, że Twoja strona nie będzie wyróżniać się na tle konkurencji, a nawet może wydawać się taka sama dla niektórych odwiedzających. Ostatnią rzeczą, której potrzebujesz, jest to, że Twoja strona wygląda jak setki innych.

Brak spójności

Aby stworzyć motyw, programista musi najpierw zdecydować o stylu i stopniu znajomości tematu. Dlatego ich programy są pisane tak, aby miały sens dla nich, ale dla innych mogą być zupełnie nielogiczne. Mogą one, ale nie muszą, stosować się do standardów kodowania platformy, konwencji nazewnictwa lub standardów znaczników semantycznych, które pomagają programistom i wyszukiwarkom zrozumieć kod.

Nieprawidłowy znacznik może spowodować, że witryna straci kluczowe pozycje w rankingu SEO, ponieważ wysyła fałszywe informacje do wyszukiwarek. O tym, czy trzeba zapłacić za pobranie motywu, dowiadujesz się dopiero po zapłaceniu za niego.

Na szczęście nie musisz poznawać dziwactw stylu każdego twórcy motywu, jeśli tworzysz motywy na podstawie wspólnego (i dobrze utrzymywanego) motywu bazowego. Aby stworzyć własny motyw, możesz wykorzystać znaczniki semantyczne i konwencje z motywu podstawowego do stworzenia konkretnych funkcji. Możesz wprowadzać zmiany szybko i efektywnie, bez przeglądania góry arbitralnego kodu.

Brak optymalizacji witryny

Stworzenie szablonu, który jest specjalnie dostosowany do potrzeb firmy, jest kluczowym zadaniem dla web developera. Ponieważ 95% całego ruchu w sieci jest kierowane do pierwszych dziesięciu wyników w wyszukiwarce Google, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nigdy nie była tak istotna.

Jeśli użyjesz ogólnego projektu, który nie został odpowiednio zoptymalizowany dla Twojej firmy, będziesz miał trudności z dotarciem na pierwszą stronę Google i uzyskaniem ruchu organicznego. Po zainstalowaniu gotowego motywu można oczywiście zastosować wtyczki w celu poprawy SEO. Aby wyprzedzić konkurencję, należy opracować szablon od podstaw, co oznacza, że można dodać wszystkie wymagane optymalizacje, które pomogą Ci wznieść się ponad nią na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Musisz zadbać o to, aby Twoja witryna stanowiła centralny punkt wszystkich Twoich działań promocyjnych. Aby to osiągnąć, musisz dokładnie zrozumieć całą swoją firmę i strategię marketingową. Jeśli zamierzasz odświeżyć swoją witrynę, musisz najpierw przejść przez ten proces.

Przeprojektowanie strony internetowej sprawia, że pracownicy dostrzegają, iż ich persony nie są prawidłowo reprezentowane lub że ich podróż klienta jest niedopasowana. O ile dobrze zaprojektowana witryna może być całkiem skuteczna, o tyle źle wykonana może działać na niekorzyść. Wniosek jest taki, że bez względu na to, jaki rodzaj witryny chcesz uzyskać, powinieneś być selektywny przy wyborze projektantów i programistów stron internetowych.

To może Cię zainteresować